کاسپین متال

برترین تامین کننده ورق استیل و فلزات رنگی

ورق استیل 316

ورق استیل ضد زنگ 316 یک آلیاژ محبوب است که دارای مولیبدن است. بر خلاف ورق استیل 304 ، رایج ترین نوع ورق استیل ضد زنگ ، از مقاومت بالاتری در برابر خوردگی ناشی از کلرید و سایر اسیدها برخوردار است. این امر آن را برای کاربردهای بیرونی در محیط های دریایی یا برنامه هایی که خطر قرار گرفتن در معرض کلرید را دارند ، ایده آل می کند. 

ورق استیل 316 در انواع مختلفی از جمله 316L وجود دارد. ورق استیل ضد زنگ 316L دارای کربن و مولیبدن کمتری نسبت به فولاد 316 معمولی است که به این دو آلیاژ ویژگی های متفاوتی می بخشد. این مقاله تفاوت های اساسی بین آلیاژها را بررسی می کند تا بتوانید بهترین مناسب را برای برنامه خود انتخاب کنید.

تعریف ورق استیل ضد زنگ

ورق استیل ضد زنگ نیز مانند فولاد از آهن و کربن تشکیل شده است. با این حال ، فولاد ضد زنگ نیز حداقل از 10.5 ch کروم تشکیل شده است ، یک عنصر فلزی که به فلز سطح نهایی و مقاومت در برابر خوردگی را می بخشد. فولاد ضد زنگ برای کاربردهای طولانی مدت که با عناصر ، رطوبت و مواد شیمیایی خورنده بالقوه روبرو است ایده آل است. همچنین برای صنایع حساس مانند تهیه غذا و داروسازی ایده آل است ، زیرا خطر آلودگی بسیار کمتر است.

درجه های مختلف فولاد ضد زنگ همچنین دارای اثری از عناصر مختلف است.ورق استیل ضد زنگ 304 حاوی 35٪ نیکل است و برای کاربردهایی مانند لوازم خانگی ، ظروف آشپزی ، لوله و سخت افزار استفاده می شود. درجه 316 حاوی مولیبدن است و برای تجهیزات دریایی ، تجهیزات تولید مواد شیمیایی و دارویی و تجهیزات آشپزخانه تجاری ایده آل است.

کیفیت 316 در مقابل ورق استیل ضد زنگ 316L

آلیاژهای فولاد ضد زنگ 316 و 316L هر دو فولاد درجه یک دریایی هستند ، اما دارای تفاوت های کلیدی هستند. 316L نسبت کمتری از کربن را در ترکیب خود دارد. برای واجد شرایط بودن به عنوان ورق استیل  ضد زنگ 316L ، مقدار کربن نمی تواند از 0.03 exceed تجاوز کند. این امر خطر بارش کربن را کاهش می دهد و آن را برای جوشکاری برای اطمینان از حداکثر مقاومت در برابر خوردگی گزینه بهتری می کند. 

فولاد ضد زنگ 316 دارای سطح کربن متوسط و حاوی 2 تا 3 درصد مولیبدن است که مقاومت در برابر خوردگی ، عناصر اسیدی و درجه حرارت بالا را افزایش می دهد. هر دو ماده چکش خواری فوق العاده ای دارند ، به این معنی که در خم شدن ، کشش ، کشیدن عمیق و چرخش عملکرد خوبی دارند.

نحوه انتخاب بین فولاد ضد زنگ 316 یا 316L

هنگام تعیین اینکه آیا از فولاد ضد زنگ 316 یا 316L برای برنامه خود استفاده می کنید ، مهم است که عوامل زیر را در نظر بگیرید:

مقاومت در برابر خوردگی

316L انتخاب برتر برای کاربردهای خوردگی بالا و درجه حرارت بالا است. از آنجا که 316L کربن کمتری نسبت به 316 دارد ، مقاومت به خوردگی بین دانه ای بهتری دارد ، به این معنی که برخلاف فولاد ضد زنگ 316 جوش های آن پوسیده نمی شوند.

هزینه

اگرچه 316L حاوی کربن کمتری است ، اما فولادهای ضد زنگ 316 و 316L تقریباً یکسان هستند.

خواص مغناطیسی ورق استیل 316

ورق استیل ضد زنگ 316 پاسخ بسیار کمی به میدان های مغناطیسی دارد. برخلاف فولادهای ضد زنگ معمولی که فرو مغناطیسی هستند ، بیشتر انواع فولاد ضد زنگ (از جمله 316) آستنیتی هستند – یا عملاً غیر مغناطیسی هستند.

با این حال ، 316 کالای ورق استیل ضد زنگ می توانند تحت فرآیندهایی مانند شکل گیری سرد و جوشکاری قرار گیرند ، جایی که ساختار کریستالی آستنیتی به مارتنزیت فرو مغناطیسی تبدیل می شود. ورق استیل 316L مستعد ابتلا به درجه ای از مغناطیس است.

‫0/5 ‫(0 نظر)